FANI MARKI Z KONINA I OKOLIC
Panowie,
w moim aucie pojawił się niemiły hałas, dobiegający z tyłu samochodu. Spece od Jatczyńskiego stwierdzili, że to łożysko. Niestety doszli do tego bez przejażdżki. Efekt? 300 zł za naprawę, a hałas pozostał... Po reklamacji stwierdzili, że to dyferencjał
Możecie polecić jakiegoś mechanika, który zna się na naszej marce?
Może ktoś już naprawiał/wymieniał dyfer?
Za wszelkie informacje z góry dzięki !
Offline
siema. U mnie były podejrzenia że to szczęki od ręcznego, co jest możliwe. U mnie poszła piasta:/ nie pytaj o koszta;/ chyba pisałem nawet kiedyś o tym;) ... ja mam znajomego od bawarkek za FUGO;) ... znają się na rzeczy;)
Offline
★★
kolego mam ten sam problem tez od jakiś 4 dni słysze z tyłu hałas bede musiał to zrobic bo to jest troche denerwujące myśle ze to łozysko ale sie okaze jak wymienie
Offline
Podnieś tył wrzuć 5 i słuchaj gdzie buczy. Jak wkładali łożyska to chyba by widzieli że piasta walnięta, ale nigdy nic nie wiadomo... kwestia tego czy buczenie ustaje jak w czasie jazdy wrzucasz luz, hamujesz silnikiem, jak jest na wstecznym itd. druga opcja to możliwe że także ręczny, lekkie przymrozki są mogło coś przymarznąć. Dyfer fakt drogi ale z wymianą prościej niż z piastą, jak mechanik dobrze wykasuje to na jedno wyjdzie jeśli sam byś wymieniał dyfer. Piasty, łożyska już trudno wymienić bez prasy.
Offline
Buczenie (szum, tarcie) pojawia się przy prędkości ok. 40 km/h. Nie ma znaczenia czy jest na biegu, czy na luzie, czy hamuje silnikiem. Na wstecznym nie słyszałem, bo nie rozwijam wymaganej prędkości
Ręczny? Jak to sprawdzić? Ręczny mam tak słaby, że na górce auto mi cofa
EDIT.
Na jednym z forów wyczytałem, że na luzie dyferencjał nie wydawałby żadnych dźwięków.
Bądź tu mądry...
Ostatnio edytowany przez tomek (2011-11-20 21:31:32)
Offline
dokładnie tak, na luzie padający już dyfer nie powinien hałasować ale reguły nie ma, mi buczący dyfer wytrzymał jeszcze 3dni zanim się rozsypał. Żeby sprawdzić ręczny musiałbyś zdjąć tarcze i tam będziesz widział czy coś się nie rozsypało, a przy zdejmowaniu tarczy będziesz czuł czy coś się czasem nie zablokowało... Buczeć mogą Ci także wyząbkowane opony, można je trochę przypalić ale raczej dużo nie pomoże już. Jak widać opcji milion, full peklu można wyłożyć jak będziemy mieli pecha i mechanik dopiero na samym końcu wymieni to co buczy.
Offline
Co to znaczy, że popsuła się piasta? Przecież to kawał toczonej stali. Nie ma w niej żadnych elementów ruchomych itp. Jeśli chcesz wyeliminować łożyska to na prostej, równej i szerokiej drodze jedź slalomem (płynnie prawo-lewo) i słuchaj czy buczenie zmienia natężenie. Jeśli nie to dyfer. Jeśli tak to łożysko. Jeśli przy skręcaniu w prawo hałas narasta to znaczy, że masz dziabnięte któreś łożysko po lewej stronie :-)
Fachowców za FUGO osobiście nie polecam.
Ostatnio edytowany przez kuba_E30 (2011-11-21 01:39:58)
Offline
Kuba piasta tylko wygląda na kawał toczonej stali a w rzeczywistości bardzo szybko się zużywa. wszystko cały czas pracuje. bywa też tak że łożysko siada, dostaje luzu i ściera się piasta i to bardzo szybko. nie ma szans żeby łożysko dobrze siedziało na takiej piaście, cały czas będzie luz.
Offline
No ja na allegro zamawiałem. Najgorszy problem zrobiło mi dobranie przełożenia. Wszystkie szroty w okolicy objechałem no i lipa. Mam nr do tego gościa z allegro, ma dyferencjały tylko do BMW, jakbys chciał to moge Ci go podać. No a kupowanie na allegro to loteria. Może długo śmigać, może nie. Ja kupiłem od niego no i nie narzekam. Tyle że ja mam dużą głowe, i 250zł dałem za sam dekiel, a 200zł za dyfer. A nie mogłem spasować od starego bo stary był na małej głowie jak jeszcze był 2.0 motor.
Ostatnio edytowany przez Igiel_E30 (2011-11-21 15:22:51)
Offline
★
podjedz na chelmonskiego 30 tam jest mechanik co jezdzi niebieskim pontiaciem firebirdem i jest naprawde godny polecenia (na osiedlu nieslusz)
Offline
rybadamian napisał:
Kuba piasta tylko wygląda na kawał toczonej stali a w rzeczywistości bardzo szybko się zużywa. wszystko cały czas pracuje. bywa też tak że łożysko siada, dostaje luzu i ściera się piasta i to bardzo szybko. nie ma szans żeby łożysko dobrze siedziało na takiej piaście, cały czas będzie luz.
No to, że piasta może się uszkodzić od zajechanego łożyska to ja wiem. Bardziej mi chodziło o to jak piasta może się popsuć skoro łożyska są ok :-))
Offline