FANI MARKI Z KONINA I OKOLIC
★
ogolnie rzecz ujmujac , czasami pojawiaja sie dziwne sytuacje po przekreceniu kluczyka w stacyjce na polozenie "START". Zauwazylem , ze inwazyjne "skasowanie" kopmutera( czyli po prostu zdjecie klem) pomaga na niektore, dziwne, przypadlosci w pracy silnika.Do naczesciej stosowanych zjawisk:falowania obrotow, niestabilnych obrotow na biegu jalowym, do opadania do niskich wartosci ( na granicy zgaszenia silnika) i podejcie na wlasciwy poziom.
KAsowanie komputera nie powoduje zadnych ukrytych zle wplywajacych rzeczy na silnik( my tez musimy czasem sie zresetowac , walnac po flaszeczce z kumplem na glowke a by sie mozg odswierzyl)
1) od³±czamy aku - najpierw minus , potem plus
2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkne³y wywo³ujac spiecie
3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2
4) teraz musimy po³±czyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU
5) po up³ywie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo pod³±czamy aku : "+" potem"-"
6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu ja³owym przez 5 minut
7) wy³±czamy go na , ponownie, 5 minut
Cool teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu
( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez ca³y zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie
9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu ja³owym przez 5 minut
czasami wystarcza kiedy zastosujemy pkt. 1 i 2 na dluzszy kres czasu( kilka godzin).
Ostatnio edytowany przez MaTheooE36 (2014-05-21 19:37:25)
Offline
I do tego, ¿e tak powiem nadgorliwe podej¶cie... bo mapy kompów adaptuj± siê na bie¿±co po takim resecie. Nie ma potrzeby przeci±gania silnika przez ca³y zakres, bo komp i tak musi dostosowaæ mapy do ró¿nych obci±¿eñ(wychyleñ przepustnicy/prêdko¶ci obrotowej, itp.). I jedyne czego siê silnik w takim "procesie" j.w. nauczy to jak dobraæ mapy do maksymalnego obci±¿enia (pe³ne wychylenie peda³u gazu). A powolne schodzenie z obrotami... ? Jaki to ma sens jak w instalacji wtryskowej nie podawane jest wtedy paliwo ? Co ma siê zapisaæ w mapie, jak domy¶lnie jest zero paliwa na odjêciu ? Sonda lambda nie bez powodu pracuje w sposób sinusoidalny, dobieraj±c mapy. Pe³na adaptacja wymaga normalnego u¿ytkowania auta, aby wype³niæ ca³kowicie danymi. W przypadku siemensa w ogóle bezcelowa jest taka adaptacja by komp ca³y czas siê adaptuje do fabrycznego afr. W przypadku boscha po ka¿dym grzebaniu przy silniku warto zrobiæ Z regu³y adaptacja zajmuje jakie¶ dwa dni, ¿eby w 100% odczuæ dopasowanie map. Aaa i tak jak kolega jack wspomnia³ to jest tylko reset map wtryskowych nie kompa. B³êdy zostan±, wiêc zmieni³ bym nazwê tematu.
Offline