FANI MARKI Z KONINA I OKOLIC
Wątek skopiowany z innego forum ale bardzo potrzebny wiec wklejam go tutaj :)
Jeśli ktoś odrobine sie posługuje DIS'em z łatwoscia sobie poradzi.
BMW e46 kodowanie świateł Xenon, Led – DIS, NCS
W związku z licznymi pytaniami związanymi oświetleniem w e46, zamieściłem poniżej krótką instrukcje kodowania tylnych świateł LED, przednich świateł Xeonowych, za pomocą programu DIS.
Dodatkowo kilka funkcji w NCS
XENON
Uruchamiamy DISA , wchodzimy w zakładkę Coding/Programing.
Następnie lecimy po kolei: ZCS/FA Coding > e46 series > Retrofit > Xenon light (zaznaczamy z czy bez spryskiwaczy) > Wyświetli się nam komunikat (Start automatic coding), potwierdzamy.
Po udanym kodowaniu wchodzimy w zakładkę ( u góry) Change, przechodzimy do sekcji Diagnosis i po kolei: Function Selection > Service functions > Body > Electronic car immobolization sys. > Enter retrofitting > Test Plan > Wybieramy z listy Xenon Light i po kolei lecimy.
W przypadku braku poziomowania świateł Xenon, należy sprawdzić napięcie na czujnikach.
Function Selection > Complete vehicle > Headlight vertical aim control > Loading sensor (front – przód, rear – tył) > Test plan (testujemy przy właczonych światłach postojowych)
Prawidłowo działający czujnik powinien dawać napięcie między 2 a 3 Volta. W przypadku napięcia w granicach 0 volt, można uznać, że czujnik jest uszkodzony. Dla 100% pewności warto sprawdzić przewody dochodzące do czujnika czy dochodzi napięcie. Jak dobrze pamiętam na 3 i 5 pinie powinno być 5 Volt. Sprawdzamy oczywiście przy włączonych światałach postojowych.
Tylne LED
Uruchamiamy DISA , wchodzimy w zakładkę Coding/Programing.
Następnie lecimy po kolei: ZCS/FA Coding > e46 series > Retrofit > LED tail lights > Wyświetli się nam komunikat (Start automatic coding), potwierdzamy.
W tym przypadku nie ma potrzeby dodawania lamp do bloku, tak jak było to w przypadku świateł Xenon.
Przydatne funkcje NCS
Aby nie rozpisywać się, procedurę zgrywania, wgrywania, edycji pliku TRC/MAN zapożyczyłem od kolegi „serfer”, link poniżej
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=73650
Drogowe światła do jazdy dziennej
DRL_DIMMUNG – jasność świecenia świateł
wert_02 = 18%
wert_03 = 22%
TAGFAHRLICHT_ECE
aktiv
GED_FL_ALS_DRL
aktiv
follow me Home (działa po przełaczeniu manetki od świateł drogowych)
HEIMLEUCHTEN - czas świecenia świateł
wert_01 = 0sec
wert_02 = 40sec
wert_03 = 90sec
wert_04 = 150sec
wert_05 = 240sec
Do wyboru są następujące światła:
HEIMLEUCHTEN_NSL - tylne przeciwmgielne
HEIMLEUCHTEN_NSW - przednie przeciwmgielne
HEIMLEUCHTEN_AL - światła mijania
HEIMLEUCHTEN_FL - światła drogowe
HEIMLEUCHTEN_RFS - wsteczny
HEIMLEUCHTEN_BL - kierunkowskazy
HEIMLEUCHTEN_KL58G - oświetlenie wnętrza
HEIMLEUCHTEN _KZL - oświetlenie tablicy rejestracyjnej
HEIMLEUCHTEN _SL_H - tylne światła postojowe
HEIMLEUCHTEN _SL_V - przednie światła postojowe
HEIMLEUCHTEN_FUNKSCHL -- włączanie home lights z pilota podczas zamykania
Mruganie kierunków przy zamykaniu / otwieraniu auta
QUIT_OPT_SCHAERF - migniecie przy zamykaniu 1x
aktiv
QUIT_OPT_SCHAERF_KLAPPE - migniecie przy zamknieciu klapy jesli auto zostalo zaryglowane gdy klapa byla otwarta 1x
aktiv
QUIT_OPT_ENTSCH - migniecie przy otwieraniu auta 2x
aktiv
Uwaga – wszystko robisz na własne ryzyko.
I żeby nie tworząc następnego tematu to dodaje tu kolejny mod zwiazany z modułem świateł
Również Kopia z bmw-sport
Na filmiku pokazałem też jak powinny być wprowadzone ustawienia profilu, jak pobrać pojedynczy moduł, jak zmienić FSW_PSW i jak wgrać nowe ustawienia (co prawda bez narracji, ale mój głos by odjął uroku od filmiku hahaha ) dla osób które nie miały z tym nigdy do czynienia. (jeszcze się przesyła - za 30 min powinno być dostępne
Nie wiem jak wstawic tu filmik wiec jak wejdzie admin to może to poprawic
Tu jest link z procedury:
http://www.youtube.com/watch?v=6O_FXIWi … embedded#!
A tu link jak to wygląda
http://www.youtube.com/watch?v=LyL-UFdc … r_embedded
Moge dodac jeszcze instrukcje do innych ukrytych funkcji auta a w najbliższym czasie postaram sie dowiedzieć jak zrobić aby światła stopu podczas mocnego/gwałtownego hamowania mrugały.
Ostatnio edytowany przez OnlieSt (2012-11-08 11:18:19)
Offline
te światła stopu nie mogą być podobno starsze niż z modułu z 04.2003r
Jak ktoś ma problem z air-bag w e46 to możemy deaktywować funkcję W ncs w module np.KMB zmieniamy
ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1
nicht_aktiv
ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_2
nicht_aktiv
Odlączamy matę i nie powinna zapalić się kontrolka airbag.Po tym sprawdzamy w inpa czy wszystko jest ok.
Offline
rybaPL napisał:
Jak ktoś ma problem z air-bag w e46 to możemy deaktywować funkcję W ncs w module np.KMB zmieniamy
ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1
nicht_aktiv
ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_2
nicht_aktiv
Odlączamy matę i nie powinna zapalić się kontrolka airbag.Po tym sprawdzamy w inpa czy wszystko jest ok.
Chodzi o mate zajetości fotela ?
Offline
a możesz zrobic instrukcje jak dopisac nową linie SA do klucza ZCS ?
Np. pod PDC czy Xenon bo z tego co wiem to sam retrofit w DIS'ie nie wystarczy ?
Offline
nie robiłem tego ale może to ci pomoże(znalezione)
"Dopisz linię SA z wyposażeniem jakim jest PDC do klucza ZCS. Możesz to zrobić programem "BMW Dekoder". Wpierw wprowadzasz aktualną linię SA do programu (z czytasz ją w NCS po wybraniu chassis) i dajesz "encode" następnie z listy po prawej zaznaczasz wyposażenie jakie Cię interesuje czyli PDC i dajesz decode i program wygeneruje nową linię SA, którą następnie musisz zakodować w aucie NCS'em lub DIS'em (tym drugim prościej jest to zrobić bo sam przeliczy sumy kontrolne)"
"Jak to zrobić w DIS skrócony opis
- wpierw zmieniamy profil z softing na fister i wyłączamy vm czyli „off”
- następnie wybieramy coding/programing
- natępnie opcje 3. ZCS/FA coding
- wybieramy moduł ZKE/GM III
- ...
- program w pewnym momencie poprosi nas o wpisanie nowej linii SA
Jak już wszystko poprawnie wprowadzimy pozwalamy mu zakodować klucz ZCS"
Offline
Dokładnie ,zamiast odłączać mate lepiej wsadzić coś takiego http://moto.allegro.pl/emulator-maty-bm … 14283.html
Offline
iroonhide napisał:
rybaPL napisał:
te światła stopu nie mogą być podobno starsze niż z modułu z 04.2003r
Jak ktoś ma problem z air-bag w e46 to możemy deaktywować funkcję W ncs w module np.KMB zmieniamy
ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1
nicht_aktiv
ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_2
nicht_aktiv
Odlączamy matę i nie powinna zapalić się kontrolka airbag.Po tym sprawdzamy w inpa czy wszystko jest ok.Czyli poduszka też nie wystrzeli w razie potrzeby? Bo skoro mata odłączona to auto nie widzi że siedzi ktoś na miejscu pasażera? Lepszy jest patent z opornikiem wtedy fotel jest cały czas "zajęty" i airbagi sprawne.
Poduszka wystrzeli bez względu na obecność pasażera.Po deaktywacji należy sprawdzić INPA/DIS'em stan zajętości fotela-powinno pokazać,że fotel jest zawsze zajęty.
U siebie też mam diodę + rezystor.
A podłączenie wygląda następująco:
Dioda prostownicza (1N4007) i rezystor nie mniej niż 8.2 kOhm zlutowane równolegle.
Czyli dioda prostownicza białym paskiem -katodą- do przewodu niebieskiego i do tego rezystor przylutowany jednym końcem do niebieskiego a drugim końcem do białego przewodu
Offline