marecki530 - 2013-12-25 13:39:46

witam!...kolejna z moich zachcianek została zrealizowana...poniżej macie małą instrukcję dzięki której możecie doposażyć e39 i chyba e38 tez w kierownicę z łopatkami do zmiany biegów ...pod warunkiem że macie skrzynię automatyczną ;)
potrzebne nam będzie
1.kierownica z łopatkami
http://i42.tinypic.com/2rfzluv.jpg

2.taśma poliftowa  z dodatkową kostka do wpięcia grzania bądź tak jak w tym wypadku do łopatek zmiany biegów
na zdjęciu zaznaczyłem od góry i od spodu miejsca gdzie będziemy wpinać 2 pinowe wtyczki

http://i39.tinypic.com/nxvnte.jpg
http://i41.tinypic.com/30agprn.jpg

1.odpinamy akumulator ...najpierw demontujemy naszą starą kierownicę ( zdejmujemy poduszkę,odkręcamy śrubę 16 i wypinamy wtyczki od taśmy)
2. demontujemy starą taśmę kierownicy żeby to zrobić zdejmujemy plastiki osłaniające kolumnę kierownicy..ten od dołu plastik jest wpinany w górny plastik...znowu ten górny przymocowany jest na mała śrubkę od góry...odpinamy wtyczki od taśmy następnie odkręcamy trzy  śrubki gwiazdki za pomocą których taśma jest przymocowana.....taśmę razem z manetkami do wycieraczek,kierunkowskazów oraz elektrycznej regulacji kierownicy mamy już w rękach..
3.wyjmujemy manetki ( mocowane są na zatrzaski) ze starej taśmy i wkładamy je do taśmy nowej taśmy
4.teraz sprawa wtyczki do gniazda 2 pinowego od spodu taśmy..ja nie miałem oryginalnej wtyczki  wpinanej od spodu taśmy więc wykorzystałem wtyczkę 3 pinową....miejsce we wtyczce na 3 pin poprostu zeszlifowałem pilnikeim i powstała wtedy wtyczka 2 pinowa ..a wykorzystałem  taką wtyczkę jak na zdjęciu poniżej
http://i40.tinypic.com/2i27kzn.jpg
5.potrzebujemy teraz najlepiej 1,5m przewodu 2 żyłowego...jeden z końca przewodów musi być zarobiony właśnie ta 2 pinową wtyczką...
6.zabieramy się za montaż nowej taśmy i wpięcie w nią manetek do spryskiwaczy itd.
7.następnie od spodu taśmy wpinamy naszą wtyczkę przerobioną z przewodem który układamy wzdłuż kolumny kierowniczej ( trzeba mieć na uwadzę,żeby było w miarę luźno bo przecież jest jeszcze regulacja kolumny)...następnie uciekamy z przewodem w kierunku tunelu i dźwigni zmiany biegów....( oczywiście wcześniej niektóre elementy demontujemy sobie obok dźwigni żeby mieć dostęp do fioletowej kostki)
8.jak już mamy dwa kabelki obok wybieraka zmiany biegów to szukamy teraz tej fioletowej kostki w której znajdują się dwa środkowego przewody odpowiedzialne za biegi w tiptronicu..tak wygląda ta kostka
http://i43.tinypic.com/20f8gfb.jpg
9.kostka znajduje sie obok wybieraka zmiany biegów troszke głebiej po prawej stronie...jest tam trudny dostęp...kostkę rozpinamy i dolutowujemy nasz przeprowadzony wcześniej przewód 2 żyłowy do środkowych kabelków w kostce...jeden do chyba niebieskiego a drugi chyba do czarnego.....nie pamiętam kolorów ale musza to być dwa kabelki środkowe w kostce fioletowej...
10.jak już mamy wszystko polutowane zabieramy się za składanie plastików tunelu plastików kolumny kierowniczej i przykręcenie kierownicy narazie bez poduszki....podpinamy akumulator i sprawdzamy czy wszystko działa ( może być tak jak było u mnie że minusowa łopatka zwiększała biegi a plusowa zmniejszała)
11.wtedy zamieniamy miejscami piny we wtyczce od łopatek .... i musi wszystko działać poprawnie...
12.podpinamy poduszkę i zakładamy ją.....INPĄ kasujemy bład poduszki i jedziemy na jazdę próbną
...zmiana biegów łopatkami odbywa  gdy przełaczymy dzwignię  na tiptronica chyba tryb S....w położeniu D nie można zmieniać biegów
pozdrawiam

www.manager-bundesligi.pun.pl www.forumair.pun.pl www.grupasmierci.pun.pl www.gwardiasqd.pun.pl www.fiattychy.pun.pl